Κάσιαλος Μιχαήλ: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων
μ (Greeklish variables name replaced) |
μ (Greeklish variables name replaced) |
||
Γραμμή 4: | Γραμμή 4: | ||
|imageCaption=Αυτοδίδακτος Λαϊκός Ζωγράφος | |imageCaption=Αυτοδίδακτος Λαϊκός Ζωγράφος | ||
|newwidth=270px | |newwidth=270px | ||
| | |real_name= | ||
| | |kind_of_art= | ||
| | |artistic_subculture= | ||
| | |important_works= | ||
| | |born=1885 | ||
| | |died= | ||
| | |place_of_birth= Άσσια | ||
| | |nationality=Κυπριακή | ||
| | |citizenship= | ||
| | |spouse= | ||
| | |children= | ||
| | |studies= | ||
|website=[http://www.michaelkashialos.org.cy/kasialos.html=feature KΑΣΙΑΛΟΣ] | |website=[http://www.michaelkashialos.org.cy/kasialos.html=feature KΑΣΙΑΛΟΣ] | ||
}} | }} |
Τελευταία αναθεώρηση της 15:30, 22 Ιανουαρίου 2024
Κάσιαλος Μιχαήλ | |
---|---|
Αυτοδίδακτος Λαϊκός Ζωγράφος | |
Προσωπικά Στοιχεία | |
Γεννήθηκε | 1885 |
Τόπος Γέννησης | Άσσια |
Εθνικότητα | Κυπριακή |
Ιστοσελίδα | |
KΑΣΙΑΛΟΣ |
Ο Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλος είναι αυτοδίδακτος λαϊκός ζωγράφος και αποτελεί ξεχωριστή μορφή στην ιστορία της τέχνης της Κύπρου.
Βιογραφία
Ο Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλος γεννήθηκε στην Άσσια το 1885. Ήταν το μοναδικό παιδί των Χρίστου και Ελισάβετ. Φοίτησε στο Δημοτικό Σχολείο του χωριού του από την ηλικία των επτά ετών. Η πρώτη του επαφή με τη ζωγραφική ήλθε κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο σχολείο όταν δάσκαλός του ήταν ο Κυριάκος Πιερίδης ο οποίος ασχολούνταν με την αγιογραφία. Αργότερα ήλθε σε επαφή και με δύο Πατέρες της εκκλησίας, τον Κύριλλο και το Νύφων από το Καϊμακλί, οι οποίοι είχαν έλθει για πέντε-έξι μήνες στην 'Ασσια και ζωγράφιζαν εικόνες στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Στην ηλικία των δεκατριών χρόνων ο πατέρας του τον έστειλε να μάθει την τέχνη του τσαγκάρη στο μάστρο- Κυριάκο που είχε τσαγκάρικο κοντά στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. ΄Ασκησε το επάγγελμα του τσαγγάρη για αρκετά χρόνια, έως το 1940 περίπου.
Έργα
Η ενασχόληση του Μιχαήλ Κάσιαλου με τη ζωγραφική ήρθε στα 75 του χρόνια. Μέσα από τα έργα του φαίνεται καθαρά ότι ακολουθούσε την αρχαιοελληνική τεχνοτροπία: φιγούρες στη σειρά και συχνά σε προφίλ, με φόντο συνήθως ξανθό σιτάρι ή πασχαλιάτικη εξοχή. Οι φιγούρες είτε χορεύουν, είτε σκάβουν είτε κεντούν ή απλά κουβεντιάζουν. Οι πίνακές του αρχικά χαρίζονταν ή πωλούνταν σε χαμηλές τιμές, όμως σιγά σιγά ξεπέρασαν ακόμα και τις τιμές των “αρχαίων” του νομισμάτων, που πουλούσε στους Άγγλους παλαιότερα.
Ατομικές Εκθέσεις
Έκθεση | Χρονολογία |
---|---|
Γκαλερύ "Απόφαση" | 6 Μαΐου 1960 |
Δημοτική βιβλιοθήκη Λεμεσού | 15-20 Νοεμβρίου 1961 |
Αθήνα | 1962 |
Λήδρα Πάλας | 13 Οκτωβρίου 1962 |
Ελλάδα | 1963 |
Λήδρα Πάλας | 30 Δεκεμβρίου 1963 |
Λευκωσία | 12-20 Ιουνίου 1965 |
Λάρνακα | 22-30 Ιανουαρίου 1966 |
Λονδίνο | 2-26 Φεβρουαρίου 1967 |
Μπρατισλβα | 1969 |
Λευκωσία | 17 Δεκεμβρίου 1969 |
Παγκύπρια Καλλιτεχνική Έκθεση | Απρίλιος-Μάιος 1970 |
Αμμόχωστος | 20-28 Ιουνίου 1970 |
Κερύνεια | Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 1970 |
Λευκωσία | 12 Ιουλίου 1971 |
Αμμόχωστος | 12-22 Δεκεμβρίου 1973 |