Εύης Γαβριηλίδης: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων

Γραμμή 61: Γραμμή 61:
Τα έργα αυτά  θεωρούνται μέχρι σήμερα πρότυπα, γιατί ο Έύης Γαβριηλίδης ακολούθησε μια σωστή τηλεοπτική γραμματική, που τότε ακόμα στην Ελλάδα δεν την γνώριζαν. Ήταν η γνώση που πήρε στην Αμερική που τον βοήθησε.
Τα έργα αυτά  θεωρούνται μέχρι σήμερα πρότυπα, γιατί ο Έύης Γαβριηλίδης ακολούθησε μια σωστή τηλεοπτική γραμματική, που τότε ακόμα στην Ελλάδα δεν την γνώριζαν. Ήταν η γνώση που πήρε στην Αμερική που τον βοήθησε.


==<font color="#FDD017"> Το θεατράκι του ΡΙΚ </font>==
==<font color="#FDD017"> ΘΟΚ: Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου </font>==
Το ''Θεατράκι του Ρ.Ι.Κ.'' έγινε ο προάγγελος του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου (Θ.Ο.Κ.). Το θεατράκι του ΡΙΚ είχε πλαισιωθει και με άλλους ηθοποιούς όπως το [[Βλαδίμηρο Καυκαρίδη]], το [[Χάρη Παναγιώτου]], το [[Θάνο Πετεμερίδη]] και τους νεότερους [[Αντώνη Κατσαρή]], [[Ευτύχιο Πουλαΐδη]], [[Σπύρο Σταυρινίδη]], καθώς επίσης και άλλους ανάλογα με τις ανάγκες των έργων. Όλοι δουλεύανε σκληρά και οι ηθοποιοί με ελάχιστα λεφτά και έπρεπε να κάνουν επιπλέον και ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαφημίσεις, τα πάντα.


==<font color="#FDD017"> ΘΟΚ: Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου </font>==
Κάποια στιγμή η πολιτεία, βλέποντας ότι υπήρχε το ανθρώπινο δυναμικό για να συστήσει ένα κρατικό θέατρο, κάλεσε τον Τάκη Μουζενίδη να μελετήσει τη δημιουργία του [[ΘΟΚ]]. Μετά τη σύσταση του, ο Εύης ηγήθηκε του Οργανισμού ως διευθυντής από το 1975 και η θητεία του κράτησε 13 χρόνια.Παράλληλα με τα διευθυντικά του καθήκοντα σκηνοθέτησε αρκετά έργα, σε κλασικές κυρίως παραστάσεις. Τις σκηνοθεσίες του χαρακτηρίζουν η χάρη, η φινέτσα και η αγάπη για το παιγνίδι και τη θεατρικότητα.


Κάποια στιγμή η πολιτεία, βλέποντας ότι υπήρχε το ανθρώπινο δυναμικό για να συστήσει ένα κρατικό θέατρο, κάλεσε τον Τάκη Μουζενίδη να μελετήσει τη δημιουργία του ΘΟΚ. Μετά τη σύσταση του, ο Εύης ηγήθηκε του Οργανισμού ως διευθυντής από το 1975 και η θητεία του κράτησε 13 χρόνια.Παράλληλα με τα διευθυντικά του καθήκοντα σκηνοθέτησε αρκετά έργα, σε κλασικές κυρίως παραστάσεις.
Μεταξύ άλλων, ο Γαβριηλίδης σκηνοθέτησε στην Επίδαυρο αποκλειστικά κωμωδίες, σε πληθωρικές παραστάσεις ευφάνταστων εκδοχών του Αριστοφάνη, βασισμένων σε σε ευρήματα. Πρότεινε, επίσης, τολμηρές αλλά πρόσφορες διασκευές του σπανίως παρουσιαζόμενου Μενάνδρου. Αναφέρουμε ενδεικτικά τη 'Σαμία', μια παράσταση που θεωρήθηκε ως μια από τις σημαντικότερες στιγμές του ΘΟΚ στην Επίδαυρο.


==<font color="#FDD017">Πηγές</font>==  
==<font color="#FDD017">Πηγές</font>==  
23

επεξεργασίες