Στέλιος Βότσης: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας |
μ (Greeklish variables name replaced) |
||
Γραμμή 4: | Γραμμή 4: | ||
|imageCaption=Ζωγράφος | |imageCaption=Ζωγράφος | ||
|newwidth=270px | |newwidth=270px | ||
| | |real_name_gr= | ||
| | |art_form_gr= | ||
| | |high_quality_fabrics_gr= | ||
| | |important_works_gr= | ||
| | |born_gr= 1929 | ||
| | |died_gr=9 Νοεμβρίου 2012 | ||
| | |place_of_birth_gr= Λάρνακα, Κύπρος | ||
| | |nationality_gr= Κυπριακή | ||
| | |citizenship_gr= | ||
| | |spouse_gr= | ||
| | |children_gr= | ||
| | |studies_gr= | ||
|website= | |website= | ||
}} | }} |
Αναθεώρηση της 14:56, 18 Ιανουαρίου 2024
Ο Στέλιος Βότσης ήταν ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της Κύπρου. Σπούδασε ζωγραφική στο Saint Martin’s School of Art, στο Sir John Cass College of Art και στη Royal Academy στο Λονδίνο. Αποφοίτησε από το Slade School of Art του Πανεπιστημίου του Λονδίνου το 1955.
Tο έργο του εκτέθηκε σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, στην Κύπρο αλλά και σε χώρες όπως Ελλάδα, Αγγλία, Ιταλία ,Ολλανδία, Ινδία, Βραζιλία, Γιουγκοσλάβία, Κρακοβία, Νορβηγία, Ισπανία κλπ.
Ανήκει στη γενιά των Κύπριων καλλιτεχνών που εμφανίστηκαν στο προσκήνιο την περίοδο μετά την ανακήρυξη της Κυπριακής Ανεξαρτησίας. Εκπροσώπησε μέσω του έργου του τον προσανατολισμό της κυπριακής τέχνης στα διδάγματα και τις κατακτήσεις του παγκόσμιου εικαστικού γίγνεσθαι και τη συνακόλουθη, αναπόφευκτη ρήξη της με τις τότε παραδεδεγμένες αξίες.
Έργο
Ο Στέλιος Βότσης περιλαμβανόταν στην κατηγορία των καλλιτεχνών που χρησιμοποιούν πολλές μορφές έκφρασης. Ο ίδιος παρακολουθούσε με επαγγελματικό ενδιαφέρον τις εξελίξεις στη μοντέρνα τέχνη και υιοθετεί στο έργο του νέες εικαστικές ιδέες.
Στα μέσα του 20ου αιώνα κύρια ροή στην τέχνη ήταν η αφηρημένη έκφραση. Ο Βότσης με το ανήσυχο πνεύμα ήταν μέτοχος στις προκλήσεις ενός σημαντικού καλλιτεχνικού κινήματος. Εγκατέλειψε τη φιγούρα, επηρεασμένη από τη σχολή του Γιούστον Ρόουντ, και υιοθέτησε το νέο κίνημα με ενθουσιασμό το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργήσει τα πιο εμπνευσμένα έργα αφηρημένης τέχνης που έγιναν ποτέ στην Κύπρο
Ο Βότσης έχει μια φρέσκια και ζωηρή φαντασία που του επιτρέπει να απλοποιεί, να προσθέτει και να αφαιρεί από τις συνθέσεις του με άνεση και αποφασιστικότητα η οποία του επέτρεπε να δίνει κατανοητές λύσεις σε περίπλοκα προβλήματα όπως ένας λαϊκός ζωγράφος. Επικοινωνεί εύκολα τα έργα του, τα οποία είναι προσιτά σε όλους, από τον πιο αμόρφωτο γεωργό μέχρι τον πολυμαθή καθηγητή πανεπιστημίου.
Οι εικόνες εραστών, χαρταετών, ποδηλατιστών και ανεμόμυλων μεταφέρουν το λυρικό αίσθημα λαϊκού τραγουδιού. Οι χώροι μέσα στους οποίους ζουν είναι επίπεδοι και δίνει στις αναπαραστάσεις δυναμική παρουσία.
Εκτός από το διηγηματικό στοιχείο, τα έργα του περιλαμβάνουν σύμβολα πνευματικού περιεχομένου σε γεωμετρικά σχήματα. Αυτά συνδέονται ρυθμικά με τα παραστατικά στοιχεία και η εικόνα διατηρεί την ενότητά της. Τα νοήματα των συμβόλων απευθύνονται σε ανθρώπους με εξειδικευμένες γνώσεις.
Ο Βότσης ήταν άνθρωπος της εποχής του με πλούσιες εμπειρίες ζωής και γνώσης. Στις συνομιλίες του εκφραζόταν καθαρά και κατανοητά.
Τα πιστεύω του ήταν δυνατά και κάποτε εκφράζονταν με δόση δογματισμού -η σιγουριά της μεγαλοφυΐας.