Ιωάννης Κισσονέργης: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων

καμία σύνοψη επεξεργασίας
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας
Γραμμή 34: Γραμμή 34:


Ο [[Αδαμάντιος Διαμαντής]], μαθητής γυμνασίου τότε, τον θυμάται να σχεδιάζει στον πίνακα το θέμα των εξετάσεων, ένα γυμνό πάνω σε βάθρο και γράφει:
Ο [[Αδαμάντιος Διαμαντής]], μαθητής γυμνασίου τότε, τον θυμάται να σχεδιάζει στον πίνακα το θέμα των εξετάσεων, ένα γυμνό πάνω σε βάθρο και γράφει:
«Στην κατανόηση που είχα απ' αυτόν οφείλω την απόφασή μου να ακολουθήσω τον δρόμο που έπιασα. Δεν ήμουν ο μόνος. Ο επόμενος ήταν ο ζωγράφος Σολ. Φραγκουλίδης. Ως δάσκαλος ο Κισσονέργης έδωσε κατά τον πλέον εμφανή τρόπον κάτι το πιο συγχρονισμένο και καινούργιο για την εποχή του, που γέμιζε εμάς τους μαθητές του με ενθουσιασμό και ελπίδες».
«Στην κατανόηση που είχα απ' αυτόν οφείλω την απόφασή μου να ακολουθήσω τον δρόμο που έπιασα. Δεν ήμουν ο μόνος. Ο επόμενος ήταν ο ζωγράφος Σολ. Φραγκουλίδης. Ως δάσκαλος ο Κισσονέργης έδωσε κατά τον πλέον εμφανή τρόπον κάτι το πιο συγχρονισμένο και καινούργιο για την εποχή του, που γέμιζε εμάς τους μαθητές του με ενθουσιασμό και ελπίδες».


Ο Διαμαντής έγραφε μετά το θάνατο του Κισσονέργη:
Ο Διαμαντής έγραφε μετά το θάνατο του Κισσονέργη:
«Ίσως δεν είναι αμέσως τώρα ο κατάλληλος χρόνος για να γίνει ένας απολογισμός του έργου του Κισσονέργη. Εν τούτοις αξίζει να λεχθούν λίγα λόγια για τη δουλειά του ως δασκάλου και ως ζωγράφου. Το έργο του μπορεί να είναι διάφορο από τις απόψεις που κυριαρχούν σήμερα. Οι άνθρωποι όμως κρίνονται μέσα στην εποχή τους, τις συνθήκες και από το τι παρέλαβαν».
«Ίσως δεν είναι αμέσως τώρα ο κατάλληλος χρόνος για να γίνει ένας απολογισμός του έργου του Κισσονέργη. Εν τούτοις αξίζει να λεχθούν λίγα λόγια για τη δουλειά του ως δασκάλου και ως ζωγράφου. Το έργο του μπορεί να είναι διάφορο από τις απόψεις που κυριαρχούν σήμερα. Οι άνθρωποι όμως κρίνονται μέσα στην εποχή τους, τις συνθήκες και από το τι παρέλαβαν».


Γραμμή 42: Γραμμή 44:


Ο [[Τηλέμαχος Κάνθος]] γράφει για το έργο του Κισσονέργη:
Ο [[Τηλέμαχος Κάνθος]] γράφει για το έργο του Κισσονέργη:
«Γύρισα την Κύπρο, και από το 1944 και ύστερα έμεινα στη Λευκωσία  και έβλεπα, εδώ και εκεί, κάποια έργα του Κισσονέργη, ιδίως ακουαρέλες, με θέματα τη Λευκωσία, με μια ερευνητική ματιά ακούραστη, ένα σχέδιο  σαφές και απέρριτο, προσηλωμένο στην απόδοση της ζωγραφικής ουσίας. Τη Λευκωσία ο ζωγράφος την αγάπησε και την απέδωσε χρωματικά. Αλλά ταυτόχρονα, είδα και ωραιότατα σχέδια από το [[Καρπάσι]], κοστούμια καμωμένα με ακούραστη προσέγγιση, σκηνές από την κυπριακή ζωή στον κάμπο, γυναίκες να δουλεύουν στα σπίτια, ηθογραφικά και άλλα».
«Γύρισα την Κύπρο, και από το 1944 και ύστερα έμεινα στη Λευκωσία  και έβλεπα, εδώ και εκεί, κάποια έργα του Κισσονέργη, ιδίως ακουαρέλες, με θέματα τη Λευκωσία, με μια ερευνητική ματιά ακούραστη, ένα σχέδιο  σαφές και απέρριτο, προσηλωμένο στην απόδοση της ζωγραφικής ουσίας. Τη Λευκωσία ο ζωγράφος την αγάπησε και την απέδωσε χρωματικά. Αλλά ταυτόχρονα, είδα και ωραιότατα σχέδια από το [[Καρπάσι]], κοστούμια καμωμένα με ακούραστη προσέγγιση, σκηνές από την κυπριακή ζωή στον κάμπο, γυναίκες να δουλεύουν στα σπίτια, ηθογραφικά και άλλα».


(Περιοδικό Νέα Εποχή. 205 (1990) σελ. 33 – 34)  
(Περιοδικό Νέα Εποχή. 205 (1990) σελ. 33 – 34)  
Σημειώσεις: Ιωάννης  Κισσονέργης. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΚΥΠΡΟΥ. ΛΕΥΚΩΣΙΑ 1993
Σημειώσεις: Ιωάννης  Κισσονέργης. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΚΥΠΡΟΥ. ΛΕΥΚΩΣΙΑ 1993


736

επεξεργασίες